Ekstraordinær generalforsamling
I Haveforeningen Karholm.
Søndag d. 26.6.2022 kl. 10.00
Fremmødte stemmeberettigede: 33
1. Valg af dirigent: Irene
2. Valg af stemmetællere: Claus / Charlotte / Irene
3. Valg af referent: Søren
4. Aflæggelse af regnskab: Harry Jørgensen
Regnskab-budget omdelt til alle medlemmer.
Regnskab læses op af kassere.
Der blev stillet spørgsmål omkring en del poster i regnskabet 2021 som blev
besvaret af Harry og Irene (tidligere kassere).
Regnskab blev godkendt ved afstemning.
5. Godkendelse af budget
Budget godkendt ved afstemning
6. Fastlæggelse af kontingent
Kontingent godkendt ved afstemning 250 kr. årligt.
7. Fastlæggelse af haveleje
Bestyrelsen foreslog stigning af havelejen til 4.50 kr. pr.m2
Begrundelse at vand, strøm, mm stiger og at der er kommet flere beboer som vælger
at bo sommerhalvåret i kolonihaven. Det giver øget udgifter til vand og tømning af
tank mm. Der er en mistanke om utætte vandrør som kan blive dyrt for foreningen.
Afstemning om stigning til 4.50kr. pr.m2 blev godkendt
8. Fastlæggelse af arbejdstimer
Der blev nævnt at der er for få mulige opgaver at skrive sig på. Ønske om flere.
Der blev gjort opmærksom på at der er mulighed for selv at komme med opgaver,
hvis bestyrelsen godkender opgaverne, kan de modregnes i arbejdstimerne.
Listerne hænger ved infotavlen, sammen med regler og vedtægter.
Der blev holdt afstemning om 10 timer, blev nedstemt.
Der blev stillet et forslag om at sætte arbejdstimerne til 6 timer mod at man skulle
deltage en arbejdslørdag for de sidste 4 timer. Det ville styrke sammenholdet i
foreningen.
Der blev afholdt afstemning om forslaget, blev godkendt
9. Fastlæggelse af betaling for ikke afholdte arbejdstimer
Der blev igen nævnt at der er mulighed for selv at komme med forslag til opgaver,
der kan modregnes i afholdte arbejdstimerAfstemning om betaling af arbejdstimer på 150kr. Blev godkendt.
10.Eventuelt

Forslag omkring afholdelse af loppemarkeder til bestyrelsen. Der vil kunne afholdes
loppemarkeder der er dog bekymring omkring øget trafik af biler, trailere og øget
brug af faciliteterne.
Spørgsmål omkring festudvalget modregning i arbejdstimer kan forsvares med det
antal medlemmer de har (6) og om der virkelig udføres 10 timers arbejde.
Svar: Der bruges mere end 10 timer og der ønskes min 5-6 medlemmer for at kunne
imødekomme fravær ved arrangementer.
Spørgsmål omkring rengøring af toiletter, er ofte beskidte.
Svar: Bestyrelsen sørger for at der kommer mere rengøring på, hvis det ikke hjælper
kan der undersøges om der er mulighed for at låse toiletterne så kun medlemmerne
kan benytte dem. Alternativ til håndklæder undersøges, da de ikke er hygiejniske.
Der blev forslået at afholde 1 min stilhed for Bjarne. Alle rejste sig og der blev holdt 1
min. Stilhed. Tak.
Indkaldelse til generalforsamling blev diskuteret, alle skal have besked enten pr mail
eller brev.
Containere bør fyldes ordentligt, store grene skal klippes mindre og man bør ikke
smide affaldet lige ved indgangen. Tak.
Husk at sortere affaldet ordentligt ved de små containere, der findes ofte poser med
både metal og plastik i. Det går ikke.
Generalforsamling afsluttes
Tak for god ro og orden