Referat for årgang  2022 – 2023 – 2024

Referat af ordinær generalforsamling, 2024

Karholm Haveforening

Nordals Idrætscenter – Mødelokale 1, lørdag den 27/01-2024 kl. 10.00

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent – Jan Larsen

General forsamlingen er rettidigt varslet i forhold til vedtægterne

Punkt 9 Fastlæggelse af haveleje og kontingent for 2024 – Det skal rettes til 2025.

  1. Valg af stemmetællere – Mie, Conny, Charlotte. Berettiget stemme antal er 27.
  2. Valg af referent – Sarah
  3. Formandens beretning – Der har i 2023 været flaghejsning, og der har været arbejdslørdage men der ønskes at der er flere der deltager i år, Sankt hans blev desværre aflyst grundet tørke og erstattet med grill aften. Der har i bestyrelsen været snakket om at etablere en Krolfbane, til sommerfesten var der stor tilslutning og der takkes for mad og musik.

Der har været havevandringer, og de rettelser der måtte være blevet tiltalt, er blevet rettet. Til sidst har der har været luk og sluk fest, og der undersøges priser til nyt maskinhus, der har været lidt vandstigninger frem til nu, og ingen indbrud modsat sidste år.

Kommentar og spørgsmål:

  • Bestyrelsen har glemt at nævne personer der er afgået ved døden, og dette menes ikke er okay.

Der afholdes 1. minuts stilhed – æret været deres minde.

  1. Festudvalgets beretning – Der er ingen beretning da formanden har nævnt de fester der har været.
  2. Aflæggelse af regnskab – Der opremses de forskellige indtægter og udgifter i reelt 2023 afsnit i udleveret regnskab. Aktuel status gennemgås – Der er en tilgang i foreningen på 78713,95 kr.

Kommentarer og spørgsmål:

  • Spørgsmål om forsikringens indhold. Det er blandt andet, stormskader, brandforsikring og arbejdsulykke forsikring.
  • Der spørges indtil underskrift på regnskabet – men der må ikke deles papirer ud med underskrift grundet GDPR-reglerne.
  • Projekter posten hvad betyder det? Foreningen har 2 kontoer der er en på driften og en til kommende projekter. Projektkontoen er penge der er hensat til øremærkede projekter, og projekterne vil blive taget op til en generalforsamling hvor der skal stemmes om, om de skal påbegyndes. Der vil blive øremærket yderlige penge til projekter samt evt. søgt forskellige fonde.
  1. Indkomne forslag –
  2. Der er ikke indleveret nogle forslag til bestyrelsen.
  3. Godkendelse af budget
  4. Budgetteret udgifter for 2024 gennemgås.

Kommentarer og spørgsmål:

  • Vedligeholdelses posten hvorfor sættes den op? Der kommer reparation på fællesarealer/bygninger, der er kommer fugt ind og div. Døre og porte skal laves. Og evt. males.
  • Festudvalget hvorfor er den forhøjet så meget, – de penge der er afsat, er til alle arrangementer i løbet af sæsonen.
  • Hvorfor fremgår det ikke direkte i budget at der er jubilæum, det er en del festudvalgets post.
  • Fest udvalgtes kasse er lukket da banken pga. hvidvaskningsloven ikke accepterer dette derfor er der oprettet købekort.
  • Post nr. 9 fast inventar hvorfor stiger den? Der har været snakket om at skifte til el håndtørrer på toiletter, samt reparation af, eller ny traktor og riven skal repareres. Der ønskes nyt laminat sat op. Skabe på toiletter repareres eller fornyes, laminat er i stykker.

Der ønskes en skriftlig afstemning på godkendelsen.

26 stemmer for, 1 imod budgettet er vedtaget.

  1. Fastlæggelse af haveleje og kontingent for 2024 –

Det skal rettes til 2025. Fastlæggelse af haveleje og kontingent for 2025 Bestyrelsen forslår ingen ændringer og dette forsætter da der ingen indvendinger er.

  1. Fastlæggelse af antal arbejdstimer i 2024 –

Timerne foreslås uændret til 10 timer, dette vedtages.

Kommentarer og spørgsmål:

  • Der arbejdes med at det bliver i arbejdes grupper for hele sæsonen hvorved gruppen selv tilrettelægger hvornår og hvem. Der bliver yderlige drøftet inden det er på plads.
  • Hvordan sikrer man at alle laver sin arbejdsopgave skal man så ”stikke” sine med have mennesker. Svar det kunne være en mulighed.
  • Hvis arbejdslørdage ikke længere tæller timer hvordan kan man evt. så tjene timer hvis man ikke kan tage arbejdsopgaver. Der diskuteres om hvor vidt der på sidste generalforsamling er stemt om at de 4 timer kan tjenes på arbejdslørdag eller ej. Det er det ikke da det ikke er noget der skal stemmes om efter vores vedtægter, det har været et forsøg for at gøre noget andet end tidligere. Der har ikke været stor forskel på at folk er dukket op til arbejdslørdage og derfor er grupperne måske en bedre mulighed.
  • Laves der en gruppe til hver pligt? Der bliver drøftet hvilke forskellige grupper – og dette vil bestyrelse indkalde til møde om inden sæsonstart.
  • Der er et ønske om at bibeholde de 4 timer for en arbejdslørdag
  • Hvor mange har benyttet sig af lørdags timerne ca. 1/3 del af haverne.
  • Man kunne sige der er en forpligtet arbejdslørdag så man skal møde op og så har man de 6 timer til de andre pligter. Dette kræver en vedtægts ændring og kan derfor først vedtages ved enten en ekstraordinær eller næste ordinære generalforsamling.
  • Hvis man forsætter med de 4 timer om lørdagen så burde man blive der de 4 timer ellers burde det ikke gælde.
  1. Fastlæggelse af betaling for udeblivelse af arbejdstimer – Bestyrelsen forslår det forbliver uændret, ingen indvendinger og det er dermed vedtaget det er 150kr pr time.
  2. Valg af formand (på valg er Lars Christensen) – Lars modtager genvalg og er enstemmigt valgt.
  3. Valg af 1 bestyrelsesmedlemmer (på valg er Jan Larsen) – Jan modtager valg og er enstemmigt genvalgt
  4. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter(På valg er Sarah Rasmusen og Søren Matthiesen) – Sarah og Søren modtager genvalg og er enstemmigt valgt.
  5. Valg af 2 revisorer – Oksana vil gerne genvælges og bliver valgt. Irene bliver forslået og valgt.
  6. Valg af 1 revisorsuppleant – Hanne forslås og vælges.
  7. Valg af 3 medlemmer til festudvalget – Der forslås Randi, Mie, Karin de er enstemmigt valgt.
  8. Eventuelt –
  • Der siges tak til Inge der har lagt bøger man kunne bruge og det udtrykkes at det gerne må forsætte og det forslås at man evt. bruger fælleshuset til det.
  • Snak om hvor have containerne skal være – der har været snak om at rykke den men det svært pga. vandstigninger. Der snakkes om at lave en skridsikker ”trappe” så man kan nå op. Der er snak om at vælge en anden container evt. delvis lukket.
  • Giver haveforeningen en bårebuket til afdøde, det er måske en god idé at dette bliver et punkt på budgettet så det bliver gennemskueligt. Man kunne evt. lægge det op på Facebook hvis en er gået bort dette skal dog undersøges i forhold til GDPR.
  • 1.4.2024 er det 60 år siden foreningen blev etableret. Og har nogle medlemmer nogle artefakter er de mere end velkommende til at aflevere det på lokal historisk arkiv, så det kan blive bevaret.
  • Der har været snak om, om at selve jubilæumsfesten skal afholdes senere på året, så vejret er til det. Ellers er der ikke snakket om hvad der skulle ske den dag, men medlemmer velkommen til at komme med ideer til dagen/festen.

Der siges tak for en god generalforsamling og tak for valgene.

Referat af ordinær generalforsamling, 2023

Dagsorden:

1. Valg af dirigent: Henrik

2. Valg af stemmetællere: Lydia og Joan.

3. Valg af referent Sarah

4. Formandens beretning

Det har været et godt år med god tilslutning til arrangementer og tak til festudvalget,

arbejdslørdag har været hyggeligt der er lavet en masse ting.

Alle haver med huse er solgt men tomme grunde er ikke solgt.

Drænet er tjekket og der er gennemløb men der bliver kigget på tilbud på spuling af rører.

Det er konkluderet fra autoriseret at der sat en vandspærrer på som skal regulere vandmængden.

Det har altid været et problem i haven med oversvømmelse.

Bestyrelsen har været på besøg hos andre haveforeninger det har været gode besøg,

hvor der er blevet snakket om hvordan de forskellige haver fungerer.

Der har været en del indbrud herude og vi har været i dialog med politiet og der er nu

skærpet opmærksomhed på folk der færdes herude, bestyrelsen henstiller til at hvis

man oplever/ser noget skal man ikke begynde på selvtægt men kontakte politiet. Der

kan laves forskellige tiltag i de forskellige haver som kan sikre dem, dog hvis man

sætter kamera op må de ikke filme på offentlige veje. Der er alarm i fælleshuset og

maskinrummet. Der bliver arbejdet på bedre lys rundt om. Bestyrelsen kan hvis det

ønskes være behjælpelige med at indhente tilbud på alarm til medlemmernes haver.

5. Festudvalgets beretning

festudvalget: der er snakket om hvorfor man er 6, i udvalget og der er sidste år brugt 56

timer på fest udvalget og derfor er 6 nødvendigt.

Kommentar: der har været forvirring siden sidste generalforsamling for der blev valgt 5

personer, men der var 6, der var i udvalget og det undrer bare.

6. Aflæggelse af regnskab

Regnskabet gennemgås slavisk.

Status anno 2022. gennemgås

Projekter: der er lavet en konto, til projekter hvor kan øremærkes penge til projekter i

foreningen, så skal man ikke regulere i kassebeholdningen, bestyrelsen mener det er en

fordel fordi de er fast til projekter.

Spørgsmål til Vandpost, om det er pga. læk at den er høj?

Svar: Det er både det, men også fordi det har været tørt, der brugt mere end regnet

med, og bestyrelsen forsatte med budget der er lagt fra sidste bestyrelse.

Have container –der er smidt affald uden for grunden på marken, der ønskes at

containeren bliver hele sæsonen.

– Nogle har fået tilladelse af landmanden til at smide deres haveaffald på marken.

Bemærkning: Der burde stemmes om indkommende forslag før regnskabet,

– Svar man kan snakke om det også stemme om det efterfølgende.

Om posten festudvalg – Fælleshuset lejes ud, det er igennem festudvalget og derfor

indgår det ikke i regnskabet.

Hvornår laver festudvalget regnskab?

Svar: festudvalget ville selv udføre regnskab og aflægge det og selv bestemme hvad

pengene bruges til.

– der menes at de skal indgå i regnskabet.

– så beløbet fest udvalget har kan ikke tjekkes og ikke godkendes. Vi kan ikke tage det

ud af regnskabet som er sat.

Bemærkning medlem kan kun godkende budgettet med forbehold for festudvalgets beløb.

Kommentar festudvalg, fælleshuset har været leje ud 2 gange, og der er kommet ekstra

ind pga. strøm og udleje.

Kommentar – Kunne det være en ide at festudvalget kom med deres egen regnskab, der

foreslås det kommer på evt. punktet.

Kommentar fra Kassereren: Det går ikke at det kører dobbelt og det er bestyrelsen der

har ansvaret, og rådgiver fra banken er efter dem ang. Festudvalgs posten, og det kan

risikere at blive set som hvidvask, og derfor er vi nødt til at synliggøre regnskabet.

Det forslås at bestyrelsen ændrer dette så det gennemsigtigt det skal være 1. punkt. Og

så kan det hænges op.

Regnskabet godkendes, med før nævnte bemærkning om festudvalgets regnskab.

7. Indkomne forslag

Forslag fra medlem, om godkendelse af opsætning af faste varmekilder i egen have.

Argument: folk vil gerne have eks. brændeovn, men det skal godkendes, der er andre

ulovlige varmekilder som er i haverne allerede.

Kommentar fra bestyrelsen: Det har været oppe tidligere og efter drøftelse med

beredskabschefen anvises det at der ikke kan sættes brændekilder op, dette er fra

kommunen. Og kommunen siger at der ikke er udløbsdato på. Men det kan muligvis

ændres, hvis forsamlingen kan godkende dette.

Den nye bestyrelse kan ikke garantere at der gives tillades men der kan arbejdes med

dette for at se hvad lovgivningen siger.

Hvis forslaget ikke godkendes, skal huse har faste varmekilder fjerne dem, da de er ulovlige.

Der stemmes om at den nye bestyrelse skal arbejde videre med at det kan lovliggøres

at sætte varmekilder op og så kommer det ind i vedtægterne.

Det skal være skriftlig afstemning.

Afgivet stemmer

For: 14

Imod: 17

Ugyldige: 4

Endelig resultat: Der skal ikke arbejdes videre med godkendelse. Forslaget er forkastet.

Tilladelse til beboelse om vinteren. – der ønskes at nogle fast er her om vinteren til

forhindring af indbrud. Lovgivningsmæssigt må vi ikke godkende at man må være her

fast i forhold til loven.

Der foreslås dialog med kommunen og der lægger et forslag om overnatning uden for sæson.

Der snakkes om hvordan man kan bo her hele året, når der ikke er vand eller noget.

Overnatningsforslaget sløjfes og sættes sammen med næste forslag.

Forslag til ændring af reglement § 13

Ordlyd: I henhold til forpagtningsaftale med Nordborg Kommune, må overnatning finde

sted i perioden 1. maj til 30. september.

Ændres til:

I henhold til aftale med Sønderborg Kommune, er

overnatning tilladt i perioden fra 1. marts til 31. oktober.

I perioden 1. november til 28. februar er der åben for lejlighedsvis overnatning i forbindelse med

weekender og ferier dog Maks 28 dage.

Det er ikke tilladt at have CPR. adresse i haven og anvende kolonihaven til helårsbeboelse.

Det er et godt forslag som giver flere muligheder for foreningen, og vand mm kan man evt. se på senere.

Der stemmes skriftligt.

For: 33

Imod: 4

Ugyldige:

Endelig resultat: Forslaget er vedtaget.

Forslag fra Medlem:

vedr. regel 11 i vedtægterne,

Vedtægterne § 11. er om regnskab og revision og da medlemmet ikke er her og menes

der i generalforsamlingen at dette ikke kan diskuteres på generalforsamlingen.

Da henvendelsen kom forsøgte bestyrelsen at få samtale med medlemmet, men det

kunne ikke lade sig gøre. Forslaget forkastes.

Kommentar: er det bestyrelsens pligt at gøre noget ved de ulovlige installeringer.

Svar – det kan bestyrelsen ikke da de ikke har adgang til det private rum. Men kan man

kendskab til ulovlige installationer kan man måske gøre opmærksom på dette og minde

købere om at dette skal bringes i orden. Alle har et ansvar og ikke kun bestyrelsen.

Forslag til vedtægtsændring

Vedtægternes § 9.2, med underpunktet: – Valg af festudvalg

Ændres til: – Valg af 3 personer til festudvalg

Begrundelsen for forslaget er, at de 3 valgte er ”tovholdere” og er dem der træffer

aftaler på festudvalgets vegne. Derudover aftaler disse 3 sammen med bestyrelsen,

hvor mange der yderligere skal tilknyttes festudvalget – disse tilknyttede vil få deres

medvirken i festudvalget godskrevet som arbejdstimer.

Kommentar: kan festudvalget spørger andre medlemmer om de vil hjælpe til

arrangement, så kan medlemmet sige ja og dermed kan medlemmerne sige ja og nej

som de vil. Og det er kun gældende til dette arrangement.

Kan man fastsætte et bestemt timeantal pr arrangement? Glæder det også arbejdslørdag?

Bestyrelsen vil ikke pålægge festudvalget flere arbejdstimer, så er der en der har

ansvaret og indkalder dem der skal bruges – arbejdslørdag hvorfor er det kun

festudvalget hvorfor er det ikke de deltagende medlemmer?

Der bruges mange timer i festudvalget – og der håbes at det kan styrke sammenholdet.

Eks. Arbejdslørdag. Der ønskes tilmelding – og der kunne man måske sige jeg vil gerne i

køkkenet og andre valgmuligheder.

Der har været snak om at man skal lave en arbejdsgruppe til rengøring af fælleshus –

det har tidligere været en del af arbejdstimerne.

Afstemning:

For: 35

Imod: 3

Ugyldige:

Endelig resultat: Forslaget er vedtaget

Forslag til vedtægtsændring

Vedtægternes § 9.8

Beslutninger på generalforsamlingen træffes af de fremmødte stemmeberettigede med simpelt flertal.

Ændres til:

Beslutninger på generalforsamlingen træffes af de fremmødte stemmeberettigede

med simpelt flertal og træder i kraft ved sæsonstart samme år.

Der er bekymringer om at det kan sætte begrænsninger for at noget besluttes på eks.

Ekstra ordinær og derfor skal vente til næste sæson før det træder i kraft.

Der diskuteres hvordan man kan ændre ordlyden i forslaget,

Forslag om at man kan lave et ekstra punkt, hvor evt. stigning af haveleje ikke er en

del af det, at det bliver til at når havelejen fastsættes er det til året/sæsonen efter.

Forslaget bliver forkastet – der er flere paragraffer der skal ændres hvis dette skal kunne godkendes.

Forslag til vedtægtsændring

Vedtægternes § 3.1 – Med ordlyden: Som foreningens medlemmer kan optages

personer der lejer en have i Karholm Haveforening (aktive medlemmer) eller tidligere

lejere (passive medlemmer).

Forslag til ny ordlyd:

Som foreningens medlemmer kan optages personer der lejer en have i Karholm

Haveforening (aktive medlemmer) eller tidligere lejere (passive medlemmer).

Bestyrelsen kan udpege et tidligere medlem til æresmedlem. Personen skal have haft

have i mere end 25 år i Karholm og have været en aktiv og afholdt del af

fællesskabet. Som æresmedlem er man kontingentfri, men har samme rettigheder

som passive medlemmer.

Optagelsen sker på generalforsamlingen

Du skal have afsluttet din have. Hvem bestemmer om man er afholdt, det er

generalforsamlingen der vælger om den indstillede kan blive æresmedlem.

Det er en gestus fra foreningen til æresmedlem – passive har ikke stemmeret og ikke

adgang til generalforsamlingen. Rettelse fra bestyrelsen passive medlemmer er

velkommen til generalforsamlingen, men har ikke stemmeret.

Ændringsforslag til ordlyd:

Som foreningens medlemmer kan optages personer der lejer en have i Karholm

Haveforening (aktive medlemmer) eller tidligere lejere (passive medlemmer).

Bestyrelsen kan udpege et tidligere medlem til æresmedlem. Personen skal have haft

have i mere end 25 år i Karholm. Som æresmedlem er man kontingentfri, men har

samme rettigheder som passive medlemmer.

Ændringen er godkendt.

For: 38

Imod: 0

Ugyldige:

Endelig resultat: Forslaget er godkendt.

Forslag til vedtægtsændring

Vedtægterne 9.4

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes skriftligt til

formanden senest 8 dage før generalforsamlingen.

Forslag/vedtægtsændringer fremlægges mandag, onsdag og fredag kl. 15.00 til

17.00, før generalforsamlingen.

Ændres til:

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes skriftligt til

formanden senest 8 dage før generalforsamlingen.

De indkomne forslag ophænges i opslagstavlen ved fælleshuset senest mandag kl.

15.00 inden generalforsamlingen.

Der ønskes at de bliver tilgængelige digitalt. Enten på mail, eller anden måde.

Hvis det bliver vedtaget, skal bestyrelsen huske at navne på hvem der forslår det skal fjernes.

Det må være det enkelte medlem der har ansvaret for at deres oplysninger passer.

Ændring af ordlyd i forslag:

Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal indsendes skriftligt til

formanden senest 8 dage før generalforsamlingen.

De indkomne forslag ophænges i opslagstavlen ved fælleshuset senest mandag kl.

15.00 inden generalforsamlingen og sendes digitalt via mail.

Ændringen er godkendt

For: 38

Imod: 0

Ugyldige:

Endelig resultat: Forslaget er godkendt

8. Godkendelse af budget for 2023 – container beløb ønskes sat op til 10.000kr det er

ikke alle der har trailer eller bil, begrundelsen at man ikke kan komme af med haveaffaldet.

Hvad gjorde man inden containeren? Kan foreningen købe en trailer der bruges til

dette. Dette er undersøgt og omkostninger til dette er større end

containeromkostningerne. Det forslås at beløbet til container sættes op.

Det er det økonomiske aspekt beslutningen er taget ud fra. Der kan laves en plads

til den hvor den er. Evt. med hæk eller hegn omkring.

Man kan evt. lave en arbejdsopgave omkring containeren. Hele sæsonen koster det 10.000kr

Der er ønske om at beløbet hæves.

Afstemningen om beløb på container post hæves

For: 22

Imod: 11

Resultat: Beløbet hæves.

Skal der ikke sorteres mere i haveaffald og der henstilles til at den nye bestyrelse

sætter sig ind i dette.

Budget er enstemmigt godkend på generalforsamlingen med ændring på container beløb.

9. Fastlæggelse af haveleje og kontingent for 2024 – der er ingen ændringer.

10. Fastlæggelse af antal arbejdstimer i 2023 – vi har 10timer de 6 skal være alm. De 4.

kan bruges enten på arbejdes lørdag eller alm arbejdsopgave.

Der ønskes en bestemt dag hvor man udfylder arbejdstime sedler. Der er opgaver

nok men om det er dem folk vil have er spørgsmålet.

Hvis ikke alle kan komme på listen så burde timerne sættes ned. Eller dele helsæsons

opgaver måske kan deles.

Der er nogle steder hvor man ikke har holdt området godt nok.

Arbejdsopgaverne er et punkt bestyrelsen skal være opmærksom på.

Der er forsat tilmelding til arbejdslørdag.

Vi forsætter timerne som de er.

11. Fastlæggelse af betaling for udeblivelse af arbejdstimer – den er nu på 150kr den

forsætter som hidtil.

12. Valg af kassere (På valg er Harry Jørgensen)

Harry genopstiller – Irene stiller op.

Skriftlig afstemning

For Harry: 23

For Irene: 13

Ugyldige: 1

Endelig resultat: Harry genvalgt

13. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer (På valg er Henrik Sørensen og Inge Jørgensen)

Inge modtager genvalg

Henrik modtager genvalg

Ingen andre stiller op. Inge og Henrik er genvalgt

14. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter (På valg er Sarah Rasmussen og Søren Mattiesen)

Søren genopstiller

Sarah genopstiller

Ingen andre stiller op. Søren og Sarah er genvalgt.

15. Valg af 2 revisorer (På valg er Oksana Zagorulko og Chris Sørensen)

Oksana og Chris genopstiller

Ingen andre stiller op.

De er begge genvalgt.

16. Valg af 1 revisorsuppleant (På valg er Harry Andersen)

Harry Andersen genopstiller ikke

Forslag om Irene. Irene er blevet valgt.

17. Valg af 3 medlemmer til festudvalget –

Der er kommet ændringer fra bestyrelsen ang. Betalinger fra arrangementer. Og

det er i bestyrelsen vedtaget at der bliver indkøbt en betalings maskine og derfor

behøver fest udvalget ikke længere en kasse, der bliver lavet et coopkort som

bruges til deres butikker, dette er tilknyttet foreningens konto og det samme med betalingsmaskinen.

Mie og Lydia stiller op og Eva og Randi.

Afstemningen er skriftlig.

Mie, Lydia og Randi er valgt.

18. Eventuelt –

Opfordring til at budget og regnskab sendes med når forslag til eller indkaldelse til generalforsamling.

Den nye bestyrelse burde give en øl.

Skifte mellem lige og ulige uger på arbejdslørdag.

Indkøb af støvsuger til rengøring af fælleshuset. Man kan både få en der støvsuger og vasker samtidig.

Formanden siger tak for god opførsel og tak fordi I kom.

Referat af ekstraordinær generalforsamling, 2022

Ekstraordinær generalforsamling

I Haveforeningen Karholm.

Søndag d. 26.6.2022 kl. 10.00

Fremmødte stemmeberettigede: 33

1. Valg af dirigent: Irene

2. Valg af stemmetællere: Claus / Charlotte / Irene

3. Valg af referent: Søren

4. Aflæggelse af regnskab: Harry Jørgensen

Regnskab-budget omdelt til alle medlemmer.

Regnskab læses op af kassere.

Der blev stillet spørgsmål omkring en del poster i regnskabet 2021 som blev

besvaret af Harry og Irene (tidligere kassere).

Regnskab blev godkendt ved afstemning.

5. Godkendelse af budget

Budget godkendt ved afstemning

6. Fastlæggelse af kontingent

Kontingent godkendt ved afstemning 250 kr. årligt.

7. Fastlæggelse af haveleje

Bestyrelsen foreslog stigning af havelejen til 4.50 kr. pr.m2

Begrundelse at vand, strøm, mm stiger og at der er kommet flere beboer som vælger

at bo sommerhalvåret i kolonihaven. Det giver øget udgifter til vand og tømning af

tank mm. Der er en mistanke om utætte vandrør som kan blive dyrt for foreningen.

Afstemning om stigning til 4.50kr. pr.m2 blev godkendt

8. Fastlæggelse af arbejdstimer

Der blev nævnt at der er for få mulige opgaver at skrive sig på. Ønske om flere.

Der blev gjort opmærksom på at der er mulighed for selv at komme med opgaver,

hvis bestyrelsen godkender opgaverne, kan de modregnes i arbejdstimerne.

Listerne hænger ved infotavlen, sammen med regler og vedtægter.

Der blev holdt afstemning om 10 timer, blev nedstemt.

Der blev stillet et forslag om at sætte arbejdstimerne til 6 timer mod at man skulle

deltage en arbejdslørdag for de sidste 4 timer. Det ville styrke sammenholdet i

foreningen.

Der blev afholdt afstemning om forslaget, blev godkendt

9. Fastlæggelse af betaling for ikke afholdte arbejdstimer

Der blev igen nævnt at der er mulighed for selv at komme med forslag til opgaver,

der kan modregnes i afholdte arbejdstimerAfstemning om betaling af arbejdstimer på 150kr. Blev godkendt.

10.Eventuelt

Forslag omkring afholdelse af loppemarkeder til bestyrelsen. Der vil kunne afholdes

loppemarkeder der er dog bekymring omkring øget trafik af biler, trailere og øget

brug af faciliteterne.

Spørgsmål omkring festudvalget modregning i arbejdstimer kan forsvares med det

antal medlemmer de har (6) og om der virkelig udføres 10 timers arbejde.

Svar: Der bruges mere end 10 timer og der ønskes min 5-6 medlemmer for at kunne

imødekomme fravær ved arrangementer.

Spørgsmål omkring rengøring af toiletter, er ofte beskidte.

Svar: Bestyrelsen sørger for at der kommer mere rengøring på, hvis det ikke hjælper

kan der undersøges om der er mulighed for at låse toiletterne så kun medlemmerne

kan benytte dem. Alternativ til håndklæder undersøges, da de ikke er hygiejniske.

Der blev forslået at afholde 1 min stilhed for Bjarne. Alle rejste sig og der blev holdt 1

min. Stilhed. Tak.

Indkaldelse til generalforsamling blev diskuteret, alle skal have besked enten pr mail

eller brev.

Containere bør fyldes ordentligt, store grene skal klippes mindre og man bør ikke

smide affaldet lige ved indgangen. Tak.

Husk at sortere affaldet ordentligt ved de små containere, der findes ofte poser med

både metal og plastik i. Det går ikke.

Generalforsamling afsluttes

Tak for god ro og orden